СУЧАСНИЙ УРОК З ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ ДОШКИ
02 листопада 2017 року, під час осінніх канікул, проведено практичний семінар з теми "Сучасний урок з використанням інтерактивної дошки". Захід організовано для молодих вчителів гімназії в рамках дослідно-експериментальної роботи регіонального рівня «Самоосвіта вчителя як чинник сталого розвитку педагога».
«Як інтерактивна дошка дозволяє економити час вчителя?», «Які переваги мають інтерактивні дошки в порівнянні з іншими засобами навчання?» – саме такі питання ставили вчителі до організаторів семінару. Заступник директора гімназії з навчально виховної роботи Софієнко О. В. ознайомила присутніх з особливостями використання інтерактивної дошки на уроках та зазначила, що інтерактивні дошки мають більший потенціал розкриття теми уроку, ніж проста дошка та навіть комп'ютер з проектором. Усі учасники погодилися, що отримати максимальну користь від використання інтерактивної дошки можна тільки грамотно спланувавши урок, приготувавши відповідні матеріали. Учитель інформатики Вовченко В.М. зупинився на технічних вимогах щодо використання інтерактивної дошки, відмітив, що програмне забезпечення є тим інструментом, завдяки якому викладачі можуть створювати інтерактивні уроки використовуючи галереї, 3D об'єкти та мультимедійні матеріали, що входять до нього та постійно наповнюються. Учителі гімназії спробували себе в якості учнів: виконували запропоновані завдання та інтерактивні вправи, грали в онлайн ігри. Усі присутні дійшли висновку, що інтерактивна дошка - не чарівна паличка, яка сама вирішує всі проблеми на уроці і робить заняття цікавими і захоплюючими. Як і з будь-яким іншим ресурсом, найбільшого ефекту від використання інтерактивної дошки можна досягти тільки тоді, коли вона використовується відповідно поставленим на уроці завданням.
«Як інтерактивна дошка дозволяє економити час вчителя?», «Які переваги мають інтерактивні дошки в порівнянні з іншими засобами навчання?» – саме такі питання ставили вчителі до організаторів семінару. Заступник директора гімназії з навчально виховної роботи Софієнко О. В. ознайомила присутніх з особливостями використання інтерактивної дошки на уроках та зазначила, що інтерактивні дошки мають більший потенціал розкриття теми уроку, ніж проста дошка та навіть комп'ютер з проектором. Усі учасники погодилися, що отримати максимальну користь від використання інтерактивної дошки можна тільки грамотно спланувавши урок, приготувавши відповідні матеріали. Учитель інформатики Вовченко В.М. зупинився на технічних вимогах щодо використання інтерактивної дошки, відмітив, що програмне забезпечення є тим інструментом, завдяки якому викладачі можуть створювати інтерактивні уроки використовуючи галереї, 3D об'єкти та мультимедійні матеріали, що входять до нього та постійно наповнюються. Учителі гімназії спробували себе в якості учнів: виконували запропоновані завдання та інтерактивні вправи, грали в онлайн ігри. Усі присутні дійшли висновку, що інтерактивна дошка - не чарівна паличка, яка сама вирішує всі проблеми на уроці і робить заняття цікавими і захоплюючими. Як і з будь-яким іншим ресурсом, найбільшого ефекту від використання інтерактивної дошки можна досягти тільки тоді, коли вона використовується відповідно поставленим на уроці завданням.
Психолого-педагогічний семінар для педагогів гімназії
«Збереження психічного здоров'я»
12 квітня 2017 року в Херсонській гімназії № 1 відбувся психолого-педагогічний семінар для вчителів закладу «Збереження психічного здоров'я педагогів». Для проведення заходу було запрошено Гуренок Г.М., психолога методичного кабінету управління освіти Херсонської міської ради. Тренінг організовано з метою підвищення рівня поінформованості педагогів щодо синдрому професійного вигорання; розвитку вмінь та навичок подолання негативних наслідків стресових ситуацій; сприяння емоційного розвантаження та підвищення рівня самооцінки, самоповаги.
Під час тренінгу педагогів було ознайомлено із поняттям «синдром професійного вигорання», його ознаками та причинами, з методами психологічного виходу з важкої ситуації. Протягом заняття Галина Миколаївна формувала у колег мотивацію до самопізнання та самовдосконалення особистості в цілому. Педагоги, під професійним супроводом психолога, розвивали уміння розпізнавати і розуміти суть проблеми, причини незадоволеності в професійній діяльності, правильно оцінити власні емоційні ресурси та визначали можливі шляхи та методи психологічної саморегуляції.
Учасники із великим задоволенням працювали, адже запропоновані вправи та інтерактивні методи зробили процес пізнання цікавим, доступним та не обтяжливим. Вчителі разом із психологом визначали шляхи профілактики «професійного вигорання», спробували під час релаксації розслабитись і зняти психологічну втому, а також по-іншому подивитися на своє професійне життя. Корисними стали прийоми антистресового захисту та поради, як залишатися спокійним і зосередженим навіть в напружених ситуаціях, яким чином сформувати «ресурсний стан» організму та застосовувати «правило 90/10».
Тренінгове заняття сприяло емоційному розвантаженню, підвищенню рівня самооцінки та самоповаги педагогів закладу, на якому панувало неформальне, невимушене спілкування учасників тренінгу, яке сприяло розвитку групової динаміки, міжособистісних взаємин.
Конструктивне спілкування для ефективної роботи
Тренінгове заняття для молодих педагогів
16 березня 2017 року практичним психологом Т.О. Окуневич проведено психолого-педагогічний семінар для молодих вчителів гімназії. Семінар організовано в рамках дослідно-експериментальної роботи обласного рівня «Самоосвіта вчителя як чинник сталого професійного росту педагога». Метою тренінгового заняття є усвідомлення молодими спеціалістами своєї індивідуальності, допомога педагогам у налагодженні ефективної взаємодії з оточенням і корекція емоційного ставлення до себе. Вчителі творчо підійшли до виконання завдань: виконували вправи, грали в ігри, обговорювали конкретні ситуації. Тренінг сприяв психологічній адаптації молодих педагогів до умов роботи в гімназії, підвищення самооцінки та впевненості у собі та у своїх знаннях, стимулював бажання підвищувати свій професійний рівень, активізувати творчий потенціал.
Формування
позитивного соціально-психологічного клімату
в
педагогічному колективі
Особа, зливаючись з колективом, не втрачає себе.
Навпаки, вона досягає в колективі вищого рівню
свідомості і вдосконалення.
А.Барбюс
Яка величезна сила – колективне відчуття ласки
і доброти, колективної доброзичливості.
Воно, як бурхливий потік, захоплює найбайдужіших.
В.О.Сухомлинський
Характерна риса справжнього навчального закладу — це сприятливий клімат, що визначає ставлення вчителів і дітей до всього, що відбувається, як до особисто значущого, важливого і цікавого. Якщо необхідність спілкування збігається з бажанням і вмінням підтримувати добрі стосунки, то в колективі поступово складається позитивний психологічний клімат, а також благодатні умови для подальшого розвитку і вдосконалення особистості.
12 жовтня 2016 року у Херсонській гімназії № 1 проведено тренінг для педагогів закладу за участю Неннової Олени Василівни, викладача кафедри теорії та методики дошкільної, початкової освіти й психології КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». Захід з теми «Формування позитивного соціально-психологічного клімату в педагогічному колективі» відбувся в рамках дослідно-експериментальної діяльності обласного рівня «Самоосвіта вчителя як чинник сталого розвитку педагога». Під час тренінгу було обговорено ряд питань, а саме: зняття емоційної напруги для зміцнення психологічного здоров'я, формування психологічного клімату за допомогою співробітництва і взаємодопомоги, визначення реальних причини конфлікту та пошук оптимальних шляхів його розв'язання. Учасники заходу грали в ігри, виконували вправи, працювали в парах та малих групах.
Здоровий психологічний клімат, відсутність конфліктів у колективі — показник його зрілості, результат великої копіткої роботи адміністрації закладу. Від психологічного клімату в колективі ефективність діяльності залежить навіть більше, ніж кожен з нас уявляє. А психологічний клімат творимо ми всі разом, і кожен зокрема.
Майстер-клас для вчителів гімназії
Сучасну школу вже неможливо уявити без комп’ютерної техніки та комп’ютерних технологій. Вони так міцно увійшли в наше життя, так закріпилися в ньому, що, неможливо уявити людину, яка б не розуміла про що йдеться. Учителі Херсонської гімназії № 1 не стали виключенням з цього процесу.
10 лютого 2016 року в гімназії відбувся практичний семінар «Сучасні інформаційно-комунікаційні технології. Переваги використання інтерактивної дошки». Для проведення семінару запросили завідувача науково-методичної лабораторії інформатики, кандидата Назаренко В.С., старшого викладача природничо-математичних та технологічних дисциплін КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради. Присутні на семінарі вчителі гімназії ознайомилися з новими комп’ютерними програмами та програмним забезпеченням інтерактивних дощок. Виступаючий наголосив на перевагах використання інтерактивної дошки, що підвищить зацікавленість учнів у навчанні та зробить вивчення навчального матеріалу більш наочним.
У ході практичної роботи з інтерактивною дошкою вчителі мали можливість створювати навчальні матеріали до уроку, використовувати віртуальну екранну клавіатуру; вчилися робити нотатки, вносити потрібні зміни під час демонстрації слайдів чи відео, тощо.
Учасники заходу зазначили, що застосування сучасних засобів навчання є доцільним тільки тоді, коли викладач знає особливості засобу навчання, має навички управління ним. Отже, в сучасному інформаційному суспільстві головною діючою особою при проведенні занять залишається викладач який володіє сучасними активними методиками, а всі засоби інформаційно-комунікаційних технологій є тільки допомогою в його діяльності.
САМООСВІТА ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ ТА ОСОБИСТОСТІ
27 Жовтня 2015 р.
Семінар "Самоосвіта як засіб розвитку особистості"
"Учитель живе до тих пір, доки вчиться,
як тільки він перестає вчитися в ньому вмирає вчитель".
К.Ушинський
З 2013 року в Херсонській гімназії № 1 здійснюється дослідно-експериментальна діяльність регіонального рівня «Самоосвіта вчителя як чинник професійного розвитку педагога». В рамках експерименту передбачено заходи, які сприяють підвищенню професійного рівня вчителів: семінари-практикуми, педагогічні ради, науково-практичні конференції, конкурси, індивідуальна робота над обраною методичною проблемою та інше.
27 жовтня 2015 року було проведено семінар з теми «Самоосвіта як засіб розвитку педагогічного колективу та особистості» за участю Жорової І.Я., доцента кафедри менеджменту освіти Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради, проректора з наукової роботи, кандидата педагогічних наук.
Ірина Ярославівна наголосила на тому, що сучасна школа потребує вчителя нового типу, який володіє високою фаховою кваліфікацією та професійною культурою, здатний об'єктивно осмислювати педагогічні явища і факти, критично оцінювати й творчо перетворювати педагогічну дійсність. Це пов'язано, насамперед, із проблемами саморозвитку особистості та творчою самореалізацією педагога, новими концептуальними підходами до реформування загальної середньої освіти.
Доповідач зауважила, що важливим сьогодні є не тільки вміння оперувати власними знаннями, а й бути готовим змінюватись та пристосовуватись до нових потреб ринку праці, оперувати та управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатись впродовж життя.
Проведений семінар довів, що девізом кожного сучасного вчителя мають стати слова німецького філософа Дістервега: «Ти лише до тієї пори здатний сприяти освіті інших, поки продовжуєш працювати над власною освітою...».
Презентація "Дослідно-експериментальна діяльність у 2015/16 н.р."
Звіт з дослідницько-експериментальної роботи «Самоосвіта як чинник сталого професійного росту педагога» Перегляд
Немає коментарів:
Дописати коментар